Savirzes regulēšana – riteņu ģeometrijas regulēšana
- Pirmdiena 08:00 – 18:00
- Otrdiena 08:00 – 18:00
- Trešdiena 08:00 – 18:00
- Ceturdiena 08:00 – 18:00
- Piekdiena 08:00 – 18:00
- Sestdiena 08:00 – 17:00
- Svētdiena Slēgts
Riteņu savirze jeb Savirzes regulēšana ir viens no vispieprasītākajiem autoremonta pakalpojumiem.
Riteņu novietojums horizontāli (paralēli zemei) tiek saukts par savirzi, bet riteņu novietojums vertikāli (pret zemi) tiek saukts par sagāzumu.
No pareiza savirzes regulējuma atkarīgs ekonomiskāks degvielas patēriņš, drošāka auto vadība un bremzēšana, kā arī vienmērīgs riepu nodilums.
Riteņu Savirzes Regulēšanu ieteicams veikt vismaz divreiz gadā – pirms vasaras un ziemas braukšanas sezonām vai pie jaunas riepu maiņas.
AUTOSERVISA savirze tiek veikta uz 3D (lāzera tehnoloģijas) stenda . Pēc paveiktā darba automašīnas īpašniekam tiek izsniegta Riteņu Ģeometrijas Regulēšanas izdruka.
Automobiļu apkopes un remonta tirgus uzraudzības noslēguma ziņojums
Par izmaiņām mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehnisko apkopju tirgos
Riteņu ģeometrijas regulēšana, biežāk pazīstama kā savirzes regulēšana, ir būtisks process, kas nodrošina automašīnas stabilitāti, vadāmību un vienmērīgu riepu nodilumu. Neatkarīgi no tā, vai esat pieredzējis autovadītājs vai tikai nesen iegādājies savu pirmo automašīnu, regulāra savirzes pārbaude un regulēšana ir svarīgs solis, lai nodrošinātu jūsu transportlīdzekļa optimālu darbību. Šajā rakstā izskaidrosim, kas ir savirzes regulēšana, kāpēc tā ir nepieciešama un kā tā var palīdzēt uzlabot jūsu auto veiktspēju un drošību.
Kas ir Savirzes Regulēšana?
Savirzes regulēšana ir process, kurā tiek koriģēta automašīnas riteņu leņķu konfigurācija attiecībā pret ceļa virsmu un vienu pret otru. Šī regulēšana ir būtiska, lai nodrošinātu, ka visi automašīnas riteņi ir precīzi noregulēti atbilstoši ražotāja specifikācijām, kas savukārt nodrošina optimālu braukšanas kvalitāti un riepu ilgmūžību.
Galvenie Riteņu Ģeometrijas Parametri
Savirzes regulēšanas procesā tiek pārbaudīti un koriģēti trīs galvenie riteņu ģeometrijas parametri:
1. Savirze (Toe)
Savirze attiecas uz riteņu leņķi skatā no augšas. Ja riteņi ir pagriezti viens pret otru, tas ir pozitīvs savirzes leņķis; ja tie ir pagriezti prom viens no otra, tas ir negatīvs leņķis. Nepareizi noregulēta savirze var izraisīt nevienmērīgu riepu nodilumu un samazinātu vadāmību.
2. Camber Leņķis
Camber leņķis ir riteņa vertikālā novietojuma leņķis skatā no priekšpuses vai aizmugures. Ja augšējā riepas daļa noliecas uz iekšu, tas ir negatīvs camber leņķis; ja tā noliecas uz āru, tas ir pozitīvs. Nepareizi noregulēts camber var izraisīt riepu iekšējās vai ārējās malas nodilumu.
3. Caster Leņķis
Caster leņķis attiecas uz stūres ass leņķi skatā no sāniem. Tas ietekmē stūres atgriešanos sākotnējā stāvoklī pēc pagrieziena un kopējo stūres stabilitāti. Pareizi noregulēts caster leņķis nodrošina stabilu un komfortablu braukšanu.
Kāpēc Savirzes Regulēšana ir Svarīga?
Pareizi noregulēta riteņu ģeometrija ir būtiska vairāku iemeslu dēļ:
1. Riepu Ilgmūžība
Nevienmērīgi nodilušas riepas var būt dārgs problēmu avots. Nepareiza savirze vai camber leņķis var izraisīt riepu pārmērīgu nodilumu uz vienas malas, kas saīsina riepu kalpošanas laiku. Regulāra savirzes pārbaude un regulēšana palīdzēs nodrošināt vienmērīgu riepu nodilumu un pagarināt to kalpošanas laiku.
2. Braukšanas Komforts un Vadāmība
Nepareizi noregulēta riteņu ģeometrija var radīt neērtu un nestabilu braukšanu. Automašīna var vilkt uz vienu pusi, stūre var būt smagnēja vai pārāk viegla, kas ietekmē jūsu spēju precīzi vadīt transportlīdzekli. Pareiza savirzes regulēšana nodrošina gludu un stabilu braukšanu.
3. Degvielas Efektivitāte
Ja jūsu automašīnas riteņi nav pareizi noregulēti, tas var palielināt pretestību pret ceļu, kas savukārt palielina degvielas patēriņu. Ar pareizu riteņu ģeometriju jūsu auto varēs ripo brīvāk, samazinot degvielas patēriņu un ietaupot naudu ilgtermiņā.
4. Drošība uz Ceļa
Savirzes regulēšana ir būtiska drošības sastāvdaļa. Pareiza riteņu ģeometrija nodrošina, ka jūsu automašīna uz ceļa ir stabila un prognozējama, īpaši veicot asus pagriezienus vai braucot lielā ātrumā. Tas palīdz novērst bīstamas situācijas, kas var rasties no nepareizas stūres vadāmības.
Kad Ir Nepieciešama Savirzes Regulēšana?
Ieteicams veikt savirzes regulēšanu regulāri, vismaz reizi gadā vai ik pēc 10 000-15 000 kilometru nobraukuma. Tomēr ir vairāki gadījumi, kad savirzes regulēšana ir nepieciešama nekavējoties:
- Pēc riepu maiņas: Ja esat uzstādījis jaunas riepas, ir svarīgi pārliecināties, ka tās ir pareizi noregulētas, lai novērstu nevienmērīgu nodilumu.
- Pēc avārijas: Ja jūsu automašīna ir bijusi iesaistīta avārijā vai spēcīgā triecienā, piemēram, iebraucot bedrē, riteņu ģeometrija var būt izmainīta, un nepieciešama regulēšana.
- Ja pamanāt nevienmērīgu riepu nodilumu: Ja jūsu riepas sāk nevienmērīgi dilst, tas var liecināt par ģeometrijas problēmām, kas jānovērš.
- Ja jūtat izmaiņas automašīnas vadībā: Ja pamanāt, ka automašīna velk uz vienu pusi vai stūre šķiet nepareizi centrēta, iespējams, ir nepieciešama savirzes regulēšana.
Savirzes Regulēšanas Process
Savirzes regulēšana ir precīzs un tehnisks process, kuru veic kvalificēti speciālisti, izmantojot modernu aprīkojumu. Procesa laikā tiek izmantoti specializēti mērīšanas instrumenti, lai noteiktu riteņu leņķus un precīzi tos noregulētu atbilstoši ražotāja specifikācijām. Pēc regulēšanas tiek veikta pārbaude, lai pārliecinātos, ka visas vērtības atbilst prasībām un automašīna ir gatava drošai braukšanai.
Secinājums
Savirzes regulēšana ir būtisks pakalpojums, kas palīdz nodrošināt jūsu automašīnas drošību, komfortu un efektivitāti. Neatkarīgi no tā, vai jūsu automašīnai ir problēmas ar vadāmību, vai vēlaties novērst nevienmērīgu riepu nodilumu, regulāra riteņu ģeometrijas pārbaude un regulēšana ir gudrs solis. Uzticiet šo darbu profesionāļiem un pārliecinieties, ka jūsu automašīna ir pilnīgā darba kārtībā, lai jūs varētu baudīt drošu un patīkamu braukšanu katrā ceļa posmā.
.